Liten prins får besök av ambulans

 
 
Vincent är ofta uppe o springer efter sängdags, men i måndagskväll var han extra orolig och Emil gick för att följa med honom till sängen igen. Men så såg vi att han kliade sig väldigt mycket så vi kollade efter vad det kunde va... HELA kroppen var full med nässelutslag, stora utslag vid ljumskarna, under armarna och på halsen, en del var så stora att de nästan "hängde" på kroppen... Livrädda så hällde vi i honom tavegyl, men när även läpparna, ögonen och öronen och halsen blev värr och svullnade upp ringde vi 1177 för rådfrågning...det tog ungefär en kvart efter det så var ambulansen på plats. De gav honom någon dricka med kortison...det hann att bli lite bättre medans de otroligt duktiga ambulansmännen var kvar...men då de ändå ville ta med honom till akuten, så bestämdes att vi kunde ta vår egen bil så att vi kunde ta oss hem själva igen. Emil stannade med Hugo hemma och jag och Vincent åkte....att höra sitt barn ha panik i en bilfärd på 25 min.... :(
 
Väl inne blev det värr igen, hela kroppen blommade upp, så fort ett stick med adrenalin i låret blev det... Vissa stunder hade min lilla prins sådan panik att jag trodde han skulle svimma... Tror det gick ett par timmar, sedan somnade han i ren utmattning och klådan klingade av... Vi fick åka hem vid midnatt, men utslagen kan komma och gå under några dagar sa de...men igår kväll såg det bara ut som blåmärken efter utslagen och dessutom får han tavegyl morgon och kväll i några dagar till i förebyggande...
 
Efter sängdags....hur tusan tar vi reda på vad det varsom orsakde... Han fick sova i vår säng första natten, men igår var en ren pina att lägga honom i sin egen säng, tänk om det händer mitt i natten?? Men hela sängen var skrubbad och nytvättad...och ja, det gick ju bra...
 
Att jag själv var sjuk den kvällen med feber och ont, försvann...på riktigt, tror faktiskt att febern försvann så fort det blev allvar....men idag är det tillbaka...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0