Liten fundering

Som förälder till litet barn som är i sin bästa utforskarperiod med födoämnesallergier är det ett ständigt passande, speciellt när man kommer bort och speciellt när det blir reaktion på bara lite.

Vad ligger på golvet? Smulor? Tappad mat? Vad har de andra ätit? Kan de pussa eller ta honom i handen?


Nu har han ju astma också som vi behandlar varje dag och då undrar jag...

Kan jag spraya håret med honom i badrummet?
Kan jag ta på parfym och sedan direkt ta upp honom...
Kan jag gå förbi rökarna som står direkt utanför dörren, eller ska jag vänta tills de är klara?
Kan jag låta honom ligga och sova i ett dammigt sovrum?

Jag har inte rikigt vågat prova nåt av det här....förutom gå förbi rökare då, det hände när vi åkt in för andra gången en natt till barnakuten innan vi fått astmamedicinen. Vi hade inhalerat flera gånger och skulle få åka hem...och utanför dörren står 2 sjuksköterskor och RÖKER!! De ser att jag drar upp dörren, men de flyttar inte på sig... jag valde då att gå förbi dom, men tänkte att rökförbudet inom sjukhusområdet gäller väl även personal och på natten??


Och idag har det blivit 2 extra inhalationer eller "puffar" som vi kallar det, och lite feber på det... så nu ska han få sova.. Men vi ska kolla på Melodifestivalen!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0