Mera allergi och astma-snack...

Vincent doktor ringde igår på bokad telefontid. Vi gick igenom astman och att fler blodprover ska tas i och med jordnötsallergin. Man testar genom blodprov vilka fler nötter som han kan tänkas vara allergisk mot. Vad gäller astman så har vi behandlat med dubbla doser sedan januari, men gick nu över på normala doser from april. Nu gick han ju och blev förkyld i förrgår, så då var det bara att trappa upp till dubbla doser igen + snabbverkande vid behov. Läkaren tyckte vi kunde fortsätta till mitten av maj och se hur han mår då igen... Känns som en bra plan :)

Vincent läkare är väldigt kortfattad och avfärdar oro väldigt snabbt.. Efter samtalet igår så känner jag att han är nog väldigt medveten om allting och väldigt bra på det han gör...vilket ju är en självklarhet, annars vore han väl inte läkare. Han förklarade också mycket om hur medicinerna vi har fungerar och gjorde mig mindre orolig :)


På bilden är jag och mina små bus hos farmor och fikar





Vincent är riktigt ynklig idag, väldigt lik sin pappa sådär när febern sätter in, hehe..
Men han har inte ätit på nästan 2 dagar och hostar och sover mest, så lite synd är det om honom...
Egentligen skulle han kanske klara sig bra även om jag gick o jobbade, med tanke på att han ändå bara sover...

Många som har influensa nu har jag sett på facebook, usch, håll er friska ni som fortfarande är friska!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0